My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

all you people look at me like i'm a little girl, but would it ever been O.K for me to step into this world?

Publicerad 2012-04-03 16:23:18 i Dagens make up,

Så andra dagen i skolan idag och det känns bra! Trevliga klasskamrater, bra lärare och massa smink... Kan det bli bättre?

Som ni kanske fattar har vi inte hunnit göra så mycket smink än. Igår hade vi bara introduktion och idag fick vi faktiskt måla lite. Färglära och lite sånna roliga saker. Vi fick blanda olika färger för att få en annan, få en snygg färgövergång och det svåraste var att vi skulle få fram vår egna hudfärg genom att använda oss av endast grundfärgerna (blå, gul, röd, svart, vit och även grön som inte är en riktig grundfärg). Det var enligt mig SVIN SVÅRT!

Anyway eftersom vi fick sminka våra ögon och tvätta av dom många gånger idag såg vi allihop rätt förstörda ut runt ögonen. INTE hälsosamt men vad gör man inte för att nå sina drömmar? Det var inte det jag skulle säga! Här kommer bilder på hur otroligt snygg Frida gjorde mig i håret i fredas (Fan i mig på tiden att jag fick tummen ur för jag har sett fan ut med en utväxt så lång att man blev helt mörkrädd!) + en naturlig make ;)


Här kände jag mig hur porrig som helst och då var jag ändå så trött att jag trodde jag skulle dö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela