My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

A Makeup artist's dream!

Publicerad 2012-11-13 18:58:00 i Veckans Wanties,

Mijao! Är det något man vill ha som makeup artist så är det grymma verktyg! Det vill man väl i alla yrken? Och ska man ha grymma verktyg så är det bra penslar man är ute efter. Man kan ALDRIG få för många penslar!
Ett märke som har väl omtalade penslar är Sigma. Av det jag har hört ska dom vara grymma typ som i klass med Mac och andra märken som också har bra grejer och de är en av de ledande distrubitörerna av makeup verktyg i världen.
 
Det är faktiskt så att de börjar rinna lite i mungipan när man ser detta, me wantie so badie!
 
Extravaganza kit 510$ (dollarn är värd ca 6,7 SEK)
Detta är ett kit med 29 penslar och har alla penslar man kan tänkars behöva. Det står inte så mycket vad det är för slags hår men jag gissar att det är som alla bra borstar äkta hår till de torra produkternas penslar och syntet till de "kletiga" produkternas penslar (så som foundation eller concealer) för det står vilka som är syntet penslar. Man kan nog aldrig få för mycket penslar faktiskt! Nu är det ju rätt maffigt pris på dessa men när jag har råd vill jag lätt beställa detta kitet då det har allt och där är maaaaassa penslar jag känner att jag saknar och behöver. Tycker man detta är för maffigt finns där ju alltid de lite billigare versionerna men man får ju tänka på att det faktiskt är mycket man får för pengarna då en borste på MAC lätt går loss på 200:- för en!
 
Mr Bunny Essentialkit 120$
Detta verkar också vara ett grymt kit med tolv av deras ledande penslar är dessa special gjorda för deras sigmax HD serie!
 
Premium kit 164$
Ja behöver jag säga mer? Dom är grymma och har en massa grymma kit med allt man behöver :P
 
Och vill man inte ha penslar har dom även lite andra trevliga saker, som detta. Jag hade inte tackat nä till detta!
 
Sigma beauty expert borw design 69$
 
 
Paris palette 59$
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela