My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Dax att handla nytt!

Publicerad 2012-11-10 20:59:00 i My makeup,

Man vet att det är dax att handla nytt när franslimmet som ska bli genomskinligt när det torkar blir gult... Fan det kunde väl väntat en månad så jag hade kunnat önska mig det i födelsedags present eller handla det med lite av pengarna jag lär få (yes får oftare pengar nu än presenter fast det är rätt skönt när man inte vet vad man önskar sig och pengar behöver man alltid!). Jag får väl önska mig presentkort på typ kicks eller något. Den ultimata presenten hade varit att få allt smink och alla kläder jag trånar efter just nu och en resa till ett varmt land :P Men ska man vara realistisk så är det nog större chans med presentkort från kicks ;P
 
I alla fall! När jag skulle göra sminkningen till dagens sminkning upptäckte jag att när limmet torkat att det var gult! Det är ett väldigt tydligt tecken på att något är gammalt! Andra tecken är också att det kan lukta härsket, det svider i ansiktet när du tar på det eller att det syns tydligt så som i detta fallet.
 
Ser ni den gula raden? bläää!
 
Man brukar säga att kladdiga produkter håller ca 6 månader och att torra produkter håller ett år. Enklaste sättet att kolla upp detta är att kolla på produkten för smink har bäst före datum precis som mat. Precis som mat stämmer detta inte alltid överens, jag menar en ögonskugga blir inte gammal efter ett år! De kan hålla i flera år men en kladdig produkt som mascara eller fundation är faktiskt ett bra tips att följa sista utgångs datum på! Var hittar man bäst före datumet då? Det är en liten symbol som ska finnas på alla skönhetsprodukter (även hudvård osv), en liten burk som berättar hur länge produkten håller från det man öppnar den.
 
Bilden hittade jag HÄR
 
Så nu vet ni det ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela