My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Hur jag gör mina bryn

Publicerad 2012-11-30 16:05:00 i Hur jag gör det,

Är det något som faktiskt är bra att kunna så är det hur man gör sina bryn! Jag har sett sånna hemska exempel! Det finns flertalet former på bryn och alla är nog bättre än alternativet att raka bort dom och måla dit nya..... Hade vänner när jag var yngre som rakade bort hela brynen och måla dit två sträck med den svarta kajal pennan. Förlåt men det är så J*VLA FULT!
Därför vill jag berätta hur jag gör och hoppas ni kan få lite att ta med er när det gäller brynen! Jag kommer visa med bilder hur jag gör. Jag kan även säga att bilderna är väldigt photoshopade för att jag såg döende ut då jag är osminkad! Jag gör alltid mina ögon först fall i fall jag gör "oppsies". Då slipper jag förstöra min bas.
 
Det man ska ha i minnet är de tre punkterna:
  • Var brynen ska börja
  • Högsta punkten
  • Var dom ska sluta
För att få ett naturligt och snyggt resultat kan man ta en pensel (jag använder min ögonbryns pensel) och utgår från näsvingen. Brynet ska börja i linje med ögats inner kant, högsta punkten har man i linje över iris (när du tittar rakt fram såklart) och sluta i linje med ögats ytter kant. Så som jag visar på bilderna 
 
Nu vet jag hur mina ramar ser ut, sen tar jag den mörkbruna i min tri brow shadow från MUS, doppar min snedställda pensel(jag har 110 från MUS) i pytte pytte lite vatten, det gör jag för jag vill ha lite mer färg än vad jag får när jag använder skuggan vanligt och för jag tycker det blir för ritat med penna (jag säger absolut inte att nått av dessa alternativen är fel! Det är hur jag vill ha mina bryn!). Sen målar jag en linje från där brynet ska börja till den högsta punkten. Detta är min bas jag kommer utgå från sen.
När jag har gjort det gör jag ytterligare en linje på ovankanten av brynet och sen håller jag penslen vertikelat, lite böjd för att fylla i framkanten. Efter det gör jag den den sista biten som ska vara tunnare så jag gör bara ett sträck som fyller i brynet där.

Där har vi formen, nu är det bara till att fylla i brynet och sen avsluta med en ögonbryns gel för att hålla brynen på plats under dagen. Ta INTE hårspray, det är inte bra att ha det i ansiktet! Jag använder Brow set fix från MUS
Ja där har ni hur jag gör! Jag hoppas ni hängde och blev något klokare ;). Här har ni en före och en efter bild också.
När jag gick i skolan fick jag lära mig att brynen ska vara exakt likadana och det ska jag ju kunna men så viktigt är det inte tycker jag. En vän sa till mig: Dom är systrar, inte tvillingar! Ingen har två identiska bryn så är dom inte det när ni är färdiga så gör det inte så mycket så länge du är bekväm och nöjd med hur det ser ut! 
 


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela