My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Tuched by a unicorn dream

Publicerad 2012-11-22 18:16:00 i Dagens make up,

Vi kan väl säga som så att dagens look inspirerades av drömlika färger, och om jag hade varit Wolverine hade detta varit mina klor! Till dagens look ville jag prova något annorlunda så jag hoppade ögonskuggorna helt och gjorde ögon makeupen endast med pennor! Grymt bra sätt att få explosiva färger och det håller i TIMMAR! Eftersom en penna är lite mitt i mellan en kladdig produkt och en torr är det perfekta underlaget som håller rent ut sagt i evigheter! Då skugger har en tendens att falla lite, tappa färg eller lägga sig i väck så sitter pennorna som berget! Gick en hel kväll utan att sminket hade tagit något stryk över huvud taget! Så tänk på det nästa gång det är fest och du vill göra sotiga ögon, lägg en svart penna som bas för att det ska hålla länge!
 
Jag har använt
Ögon
MUS eyepencil Czar, Copacabana, Wave, lavendel Patel
HM dipeyeliner
Mascara från Oriflame och Lx fiberwig
 
Kinder
MUS wonderpowder sahara
The bodyshop Lip & cheek dome 20 Pinch me pink
MUS blush Power
MUS Bronzepowder Baked

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela