My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

MAC studio sculpt fundation

Publicerad 2012-10-16 19:44:00 i My makeup,

Är det bara jag eller är det rätt svårt att hitta en fundation man verkligen gillar och som man tycker passar en? Jag tycker ju personligen att fundation är A och O i en sminkning och tycker verkligen att är det något man ska lägga pengar på i sminväskan, så är det den! Eller basen över huvudtaget, din hy är viktig! Den ska du ha med dig hela livet så ta hand om den. Unna den det bästa om något. Det andra gör inte så mycket om man slänger på låg budjet produkter för det ligger inte precis på huden men det gör din bas. Så var inte allt för snåla med er bas, den är viktig!
 
Yes det var ett tips från coachen ;) Det jag ville säga att jag faktiskt haft tur två gånger i rad och hittat två grymma fundations! Innan hade jag en från Clinique och nu från MAC, två lite dyrare märken men också två märken med mycket bra produkter!
 
Tänkte visa hur bra min fundation är och ska göra något jag inte trodde jag skulle lägga upp här, nämligen bild på mig utan smink :O Alla som läser här har nog sett det men känns ändå lite sådär att hänga ut mig själv :P
 
Före: Inget smink alls
(Måste erkänna att min hy är äntligen påväg tillbaka till bättre skick än innan i somras, har hittat en grym kombo till mina vardagliga rutiner men de kommer i ett annat inlägg)
Efter: Endast använt MAC studio sculpt fundation
Inte så plåkigt va? Man ser hur alla rodnader och röda fläckar har försvunnit, ljusare färg under ögonen så jag inte ser så trött ut och porerna syns också mindre och det gillar vi ;) Så snåla nu inte allt för mycket på er fundation, den är viktig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela