My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Red October

Publicerad 2012-10-06 19:55:05 i Dagens make up,

Såhär såg jag ut igår! Make up store (MUS!) postar varje fredag att fredag är glitterdagen och då får man ju inte vara sämre och följa den trenden, det betydde ju att jag slog två höstflugor i en smäll! Vinrött kommer ALLTID att funka om hösten och glitter är denna höstens stora fluga i sminkvärlden. Jag körde däremot på lite mer diskret glitter och hade bara en tunn, brun glitter eyeliner ovanför den vanliga.
 
Ögon
Den vinröda färgen fick jag när jag blandade MUS blush east och MS dramatic
Svart eyeliner kommer från HM (kostar 20 spänn och är ett väldigt bra budget alternativ!)
glittereyeliner från viva la diva
 
Kinder
Shade- den bruna från MUS tribrow
Rouge- MUS MS dramatic
highlighter- MUS WP sahara
 
Läppar
Nothing
 
Ser ni hur blå mina ögon ser ut på dessa bilderna? Egentligen är blås kontrastfärg orange men eftersom det finns rött i orange funkar röd också bra. Koppriga och eldiga färger framhäver också det blåa i ögonenoch därför ser mina ögon blåare ut än vanligt. Inte för att jag tycker man ska tänka för mycket på kontrastfärger, jag älskar att ha blå skuggor och det framhäver ju min ögonfärg minst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela