My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Tips! Hur du får den bästa highlighten, shadingen och rougen

Publicerad 2012-10-10 19:43:00 i Allmänt,

Tänkte kunde tipsa lite om hur man gör för att få dom snyggaste kinderna samt hur man använder hightlight och shading!
 
Dessa tre produkterna är dom som har gått varma på senaste när jag har sminkat kinderna:
MUS blush Power (shading), MUS WP Sahara (highlight), MUS MS dramatic (rouge)
 
Tanken är att dessa kommer ligga som tre "sträck" typ såhär:
(haha hur fint har jag inte gjort de?? :P)
 
1.Shading
Jag brukar börja med shadingen för det är den jag vill ska synas minst och en enkel tanke är att shading lägger man där ansiktets naturliga skuggor lägger sig, så som under kindben. Man börjar alltid utifrån och in mot ansiktet eftersom du har som mest på penslen när du börjar och du vill ha det mörka längst ut i sidan.
Jag brukar börja i överkanten av örat och jobba mig ner till typ ytterkanten av ögat. Man brukar säga att man inte ska lägga längre in än till ytterkanten av ögat för att det inte ska se för dit målat ut. Men vill man köra åttitals stuket kan man gå hela vägen och lägga shadingen som ett nike märke typ, vilket också kan vara skit coolt men ser inte särskilt naturligt ut. Man kan även lägga shading i typ tinningarna för att smala av där, man kan även forma näsan med shading för att få den smalare, eller längs käkbenet för att huvudet ska se mindre ut eller mindre runt ut. Shading använder man alltså för att "förminska" eller "dra in".
 
2. Highlight
Ni kan kanske tänka er att om shading är för att förminska så är highlight tvärtom om  för att förstora och dra ut. Samma här kan du enkelt tänka att highlight ska ligga på de områden som sticker ut lite mer så som kinder, näsa, haka, pannben och under ögonbrynen. När jag lägger highlighten på kunderna så brukar jag lägga det som ett c, börjar från kindens bulligaste punkt utåt och upp på sidan och in under ögonbrynet.
 
3. Rouge
Jag tror att vi alla vet vad rouge är och det är för att sätta lite färg på kinderna och det ger verkligen ansiktet mycket mer färg med bara lite rouge. Just denna färgen jag brukar använda nu till hösten är lite mörkare så då har jag den lite längre ner än ett vanligt rouge för att sammarbeta med shadingen annars ska man lägga rougen mitt i mellan som jag visar på bilden. Men var försiktig så du inte lägger den för nära näsan eller för mycket för du blir det inte bra. Jag brukar göra så att jag ler och börjar på hösta punkten mitt på och jobbar den utåt och lite uppåt.
 
Före:
 
Efter:
 

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela