My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Du är inte nån som man låser in, inte något som man har!

Publicerad 2012-09-25 11:30:00 i Dagens make up,

Rätt så passande rubrik med tanke på att jag på senaste tiden varit lite rebell mot mitt arbete då det har haft en tendens att lägga in arbetspass alla dom dagar som mitt umgänge helt plötsligt fått för sig att hitta på kuligheter, därför trotsar jag och hänger på trots att det innebär att det bara blir några fåtalet timmar sömn som man lätt kan räkna på fingrarna på ena handen!
I lördes var en sådan dag, Oliver och jag tajmar ju varandra så bra att jag jobbar de helger han är ledig (SKÖNT!...not!) och vi kände att det var dax att hälsa på Linus och Mame i Malmö. Så vad gör man inte för sin skatt som vill ha med en. Yes, Oliver har en personlig chafför och jag två jobb! ;P I alla fall. Vi började kvällen hos Linus och Mame, fortsatte in till lilla torg för att pröva en ny restaurang som hette Jospers. Grymt god mat och en väldigt lång vinlista.... Och redan där kunde man ju inte hålla band på mig, villket resulterade i att när vi hade ätit färdigt mätta och lite små lulliga låg T.G.I.F oförskämt nära för att bara gå förbi (låg precis bredvid :P) så blev det ett besök där. BAHAMA MAMA och RASPBERRY DAIQUIRI är två nya vänner från den kvällen. Hemma vid två var det rakt i säng för att gå upp kl 05... Jag var lite trött i söndes kan man väl säga men mådde faktiskt oförskämt bra!
 
I alla fall så det jag ville få ut med detta inlägget är att såhär var jag sminkad :) Enkel sminkning som jag lätt hade kunnat göra apsnygg med ett par knalliga läppar, men jag vill kunna pussa Oliver så jag undviker faktiskt smink på läpparna när han är där. Mame tyckte jag var tråkig "Du är ju make up artist, varför gör du inte värsta sminkningen alltid då?"
Förlåt! Är det bara Make up artister som för gå runt i hårdaste sminkningarna? :P
 
 
Gjorde världens tabbe när jag hade duschat, då tog jag i lite av bodyshops olja för det sa dom att de skulle vara bra för håret. MY AS! Håret såg fettigt ut och blev som svinto, så de gör jag inte om igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela