My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Vägen till Hollywood benen?!

Publicerad 2012-09-09 12:53:00 i Allmänt,

Antar att det inte bara är jag som vill ha sånna läckra, långa, glansiga och som det ser ut väldigt lena ben som alla stjärnorna springer runt med i Hollywood? Trodde inte de va.... ;)
 
Tänkte ge några tips som jag såg i en gammal ELLE tidning på jobbet, den var typ från början av 2000-talet men där stod det en väldigt bra artikel om hur man skulle få Hollywood benen som jag annama direkt! Nu efter att ha provat lite kan jag nog säga att, ja det funkar! Hur smala och bruna du vill ha dina ben (Även om jag föredrar lite kurvor) står du för själv ju men vill man vara fin får man faktiskt lida lite pin!
"Hemligheten" är att vaxa benen och olja... Inte så svårt va? Varm vax då! Jag köper veets varm vax som doftar ljuvligt av vanilj och har min personliga vaxare i mitt hem som torterar mig, men alla har ju inte sån tur som jag att ha en pojkvän som är grym på att vaxa ben ;) Tips är då att gå till en salong för bästa resultat, eller att någon annan gör det. Jag kan säga att det är typ omöjligt att vaxa benen bra själv då man drar för löst och åt fel håll.
Efter du har vaxat benen finns där oftast några fåtal hårstrån kvar som man får raka bort sen smörjer man in benen med någon olja t.ex babyolja eller någon annan olja till kroppen. Jag kan varmt rekomendera The bodyshops nya oljor! Jag har oljan som doftar moringa och tycker den luktar galet gott!
Ett bra tips är att inte vaxa benen samma dag du ska vara fin för det ser ut som om någon har mördat hårsäckarna på en MEN det blir ett jäkligt bra resultat sen som faktiskt håller! Det är mer än en vecka sen jag gjorde det sist nu och mina ben är fortfarande lika lena som en bebis rumpa!
 
Saken är när man vaxar benen rycker man håren från roten vilket gör att håret inte växer ut där igen, utan de håren som senare växer ut är då dom nya mjuka ljusa håren som de ser ut från början innan man har börjat raka dom! När man rakar benen klyver man av håret och det är det som gör att håren ser mycket mörkare och grovare ut!
 
Vill du ha ben som dessa kvinnor?
 

Allt du behöver är:

och

Vill inte visa mina ben i detta inlägget nu då mina ben inte är i närheten så syggt bruna och vältränade som dessa kvinnors! :P Det kommer kanske en annan dag är ju inte dax att vaxa för ens två veckor nu så ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela