My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Bal och Bröllops dax

Publicerad 2013-04-22 16:32:37 i Dagens make up, Portfolio,

Som vi alla vet så börjar tiderna närma sig för bal och bröllops tider. Bägge är dagar då man vill vara och känna sig vackrare än aldrig förr. Barndomsdrömmen om att få vara en prinsessa kommer inte mycket närmre än dessa dagar, man vill bli ompysslad och allt ska vara perfekt ut i minsta detalj. Skönhet står på agendan! 
Då kunde inte sminket vara viktigare eftersom det ramar in ditt viktigaste drag, ditt ansikte! Det finns inget som är så skönt som att få sin makeup lagd och var bättre att få detta gjort än hos en makeup artist?
Själv har jag redan börjat få bokningar men än finns det tider kvar! Så varför inte boka en tid och få luta sig tillbaka en stund på din stora dag? 
Är du intresserad av att få en makeup lagd (såklart för fest och vardags makeuper också) så hör av er till mig på 0734010567 och boka tid, jag finns på frisörsalongen "På min gata" på grönegatan 18 i Hörby.
 
Här är några bilder som inspiration men eftersom smaken är som baken så har jag valt lite olika stilar. Vilken stil är du?
 
Less is more- De snyggaste sminkningarna är inte alltid de flashigaste utan enkla små knep för att få fram det vackraste i dig. Så varför gå bananas med en tung makeup när du redan är dressad till tusen? För de som trivs bäst med så lite smink som möjlig men fortfarande vill ha något mer.
 
Elegance- För den som vågar lite mer och verkligen vill få ett lyxigt och elegant slutresultat, med en makeup som verkligen passar sig till sin vackra klänning. Sådana här sminkningar är verkligen en boost för självförtroendet och det är i några av dessa sminkningar som jag själv har känt mig som allra snyggast i.
Smoky- Säga vad man vill om vackra och skira makeuper men det finns inget sexigare än en riktigt snygg sotning i olika färger. Dessa i olika bruna nyanser för att få en mjukare look

Dax att prova något nytt?- Något jag brukar säga till min kunder är att våga tänka lite utanför boxen när dom ändå är hos någon som kan färger och vet hur man ska använda dom för snyggaste resultat! Som ni kanske vet älskar jag att leka med färger och det finns massa snygga och eleganta sminkningar som är i mer udda färger och sticker ut. Eller varför inte ett par snygga läppar om du inte har planer på att utföra grovhångel eller så under kvällen. Yes mina kära brudar det går att lägga ett par snygga knalliga läppar om man så vill på sin bröllopsdag utan att allt sitter på mannen efter någon timme och lösningen heter lipsealer och puder! ;)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela