My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Sommar fräsch!

Publicerad 2013-08-10 14:10:00 i Hur jag gör det,

En sak som är jobbigt med sommaren det är att sminka sig! Sminket kladdar, svettas av, smular sig och vill helt enkelt inte sitta där det ska då det smälter i värmen, helt normalt för att vara smink alltså!
Då tycker jag det är skönt att färga fransar och bryn. Det ger ett skarpt markerat utryck och det sitter där. Du behöver alltså inte göra mer än att kanske slänga på dig lite BB creme och böja fransarna lite, pang så har du en färdig vardagslook!
Färgen jag använder kommer från Refecto cils som du kan hitta på nelly.se men jag vet att även Depend har fransfärgning som du kan hitta på ex ica, kicks, åhlens. Jag lite sådana ställen. Ett tips är dock om du ska färga fransarn att ta hjälp av en vän då det går snabbast om du kör bägge ögonen samtidigt. Bjud in en vän för en spakväll kanske? Alltid trevligt, det passade jag och mama på att göra här om dagen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela