My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Glam Glow-Tingeling and exfoliating Mud Mask

Publicerad 2013-01-31 12:30:00 i Dagens make up,

Just nu är jag på spa i ystad och njuter in i det sista innan vi ska hem igen. Vi har befunnit oss på Ystad saltsjöbad igår och idag. Tänkte ge er ett tips hur ni kan ha ert eget hemmaspa!
Glam Glow ska nämligen vara ansiktsmaksernas dunderhonug som rekomenderas av många kända människor som arbetar i Hollywood. Jag har själv bara använt den en gång och kan säga som så att man behöver verkligen inte peela ansiktet innan man tar på denna för då brinner det på huden i början, MEN när den första svedan i början som vissa masker kan ge gått över så var den faktiskt väldigt skön och man kände den verkligen arbeta! När jag tog av den hade jag hud len som en liten baby gump! Jag såg inga större skillnader förutom att det kändes jätte bra om huden men som sagt har jag ju bara använt den en gång så det är svårt att utvärdera efter det. Det tillverkarna säger att den ska göra är:
 
GlamGlow är utformad som en 10-minuters professionell ”ansiktsbehandling på burk” för användning bakom kulisserna i Hollywoods underhållnings, musik & mode industri och skapar en omedelbar kamera-redo lysande hud.
GlamGlows lerbas kommer från medelhavet i södra Frankrike och är en återfuktande mask som är anpassad för både kvinnor och män.

Aktiva ingredienser:

-Glam GlowExtrakt av lövbitar från grönt te som ger ljusare hy, skyddar mot fria radikaler, är fuktgivande och balanserar oljebalansen.
-Vulkaniska mineraler som hjälper att ta bort mörka ringar under ögonen, detoxifierar och väcker huden till liv.
-Murgröna som tonar, stramar till och ger en uppstramande effekt.
-Gurka som är anti-inflammatorisk, hjälper att läka och lugna huden.
-Vallört snabbar på cellförnyelsen och skapar yngre hy.
-Lavendel är anti-inflammatorisk och hjälper till att läka skadad hud.
-Kamomillblomma och Ringblomma är bakteriedödande, desinfekterande och bekämpar problemhy.

Jag tänkte återkomma så fort jag har använt den några gånger men det är ju om några veckor! Tills dess kan ni ju roa er med att försöka säga GlamGlow 5 gånger snabbt! :P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela