My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Let´s Play!

Publicerad 2013-01-04 17:31:00 i Dagens make up,

Då var det dags för helg igen och jag säger  bara en sak, LET'S PLAY! Haha mja vi får se hur det blir med det denna helgen. Det jag ska göra i alla fall är att sminka Frida och en annan imorgon när dom ska iväg. Frida vet jag redan hur hon vill se ut så det är skönt att veta :) Har folket några planer för helgen?
 
Denna looken gjorde jag idag mest bara för att matcha tröjan och för att dessa färgerna är så sjukt snygga tillsammans, speciellt när man är lite brunare också ;). Haha kom på mig själv när jag satt och titta igenom bilderna och lägger av kommentaren "Fan de ser ju jäkligt bra ut!". Skönt när man själv kan gilla det man gör! :)
Har provat en ny teknik för att lägga basen. Provade göra en "Kim Kardashian", inte så extremt som Miss Kardashian (eller är det Mrs? Är hon gift?) då men lite med det ljusare under ögonen och ner på kindbenen och mörkt markerat under kindbenen. Visste ni att det är ett klassiskt DragQueen knep för att få fram formerna i ansiktet och de kvinnliga höga kindbenen?
 
Jag har använt:
Bas
MUS Matte Foundation Olive
MUS Dual Foundation Stockholm
MUS Loose Powder Milk (Det ljusa för att framhäva)
Claudia Cosmetics ED Fairy Pink
MUS Bronze Powder Baked (Det mörka för att "dra in" ansiktet)
 
Ögon
MUS Eyeprimer Clear
Viva la diva Palett Starlight Collection (gul, orange, lila, rosa, guldshimmrig)
88 paletten (orange, röd, lila, rosa)
MUS Tri brow shadow (den svarta)
HM Dipeyeliner (ditmålad med pensel)
MUS Eyepencil Lavender Patel
 
Läppar
Labello Gold & Shine

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela