My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Midvinter sol

Publicerad 2013-01-03 12:06:00 i Dagens make up,

Herre jesus, igår gjorde jag verkligen INGENTING(!) vettigt! Får väl ta och skärpa mig idag! Jag vet iaf att jag kommer komma utanför lägenheten idag eftersom jag och pappi ska ta en fika innan dom beger sig till Norge igen.
Idag bjuder jag på en sminkning jag gjorde innan jag blev sjuk men inte hunnit lägga upp än. Det är en riktigt bohem look tycker jag med de naturliga färgerna. Hela looken tycker jag är en typisk bohem look från typ badmode eller något sådant som man brukar se i tidningar faktiskt. Jag tror däremot att jag hoppar att lägga ut bilder på mig i badkläder, det vore bara elakt mot er att behöva se ;) haha Skoja bara ;)
Men jag kan säga att detta verkligen är ett sätt att framhäva sina ögon som jag själv insåg att man använder alldeles för sällan! Jag menar denna looken hade nog verkligen varit snygg i vilken färg som helst och för att inte tala om sotningar! Verkligen ett lätt sätt att göra en sotning på. Det är liksom bara att ta en mörk penna och måla kring hela ögat, sudda ut med pensel och lägga en ljusare skugga i den färg man vill ha ovanpå för att fixera och sudda ut skuggan lite utanför för att få en snygg övergång... Det är inte så svårt som det låter! :P haha
 
Jag har använt:
Ögon
MUS Eyepencil Chocolate brown
MUS Blush Power
MUS MS Ghetto
 
Kinder
MUS Eyepencil chocolate brown (gjort fräknar med den)
MUS Blush Power
MUS Blush Lush
MUS WP Sahara
 
Läppar
MUS Lipstick Bare
MUS Lipstick Pretty Baby

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela