My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Ett steg fram två steg bak.

Publicerad 2013-03-31 19:49:48 i Portfolio,

Fast saker och ting är fortfarande tråkiga i mitt privatliv med förlorad familjemedlem och andra tråkigheter så känns det som det börjar gå lite framåt i karriär fronten! Förra helgen som var gjorde jag en modevisning med 8 modeller för en hårvisning och nästa helg kommer jag börja finnas på salong 1 dag i veckan för att kunna göra er extra snygga för en helg. Min kära Frida har nu nämligen tagit in smink från Peggy Sage och varje lördag kan man boka mig för sminkning till fest och vardag, makeup konsultation samt bal och bröllops makeuper! Ser fram emot att äntligen få börja jobba lite mer med sminket och känner mig nöjd med hur det kommer att bli. Mer ingående kan jag berätta senare i veckan om ni vill det men nu tänkte jag bjuda på bilder på modellerna som jag sminkade och Frida fixade håret på.
 
Temat vi körde på var LÄPPAR! Alla tjejerna fick olika färg på läpparna sen blev resten av sminkningen anpassad efter hur dom skulle ha håret.
 
Anna hade rött hår med rosa slingor i och skarp lugg med lite preppy pinup look så därför fick hon självklart stora röda läppar och till hennes bruna ögon gjorde jag en mjukare eyeliner i metalisk grön
 
Pia skulle ha stort, busigt, rött hår så henne gav jag en sotad look med rödbruna färger för att framhäva håret och det blåa i hennes ögon. För att matcha detta fick hon en vad jag skulle vilja kalla glamrosa mun :) Inte ljus men inte mörk heller men med ett vackert glans på.
 
Britt-Marie som hade fått en rejäl makeover från axellångt hår till en riktigt sygg och rejält kort hår ville jag ha en något mer edgy så hon fick mörktsotade ögon med en lila/rosa färg på läpparna som tyvärr inte riktigt syns på bilden men som gav makeupen ett riktigt lyft ocg lite mer edge
 
Inga-Lill beskrev Frida som "en tant med klass" haha så henne ville jag ge en sminkning med klass som skulle passa ett lite äldre ansikte. Sminkningen kallade jag "old romance" och bestod med ett par framhävda ögon med en mjuk sotning i kanten för att framhäva och ge form och en ljusare rosa på läpparna för att matcha de fina ögonen.
 
Josefin var den Frida hade "gått loss" mest på och gett henne en cool look som skulle passa hennes färgstarka personlighet som dansare! Kul! :) henne fick jag lite fria händer med så henne gav jag en mix av saker som ligger mycket i tiden just nu. En dubbel eyelinervinge a la 60-tal med en vit och en svart eyeliner, på kinderna hade jag en rosa rouge och läpparna knallrosa! :)
 
Ida var det som Frida klippte på scenen och denna bilden är innan hon hade blivit klippt då. Hennes färg var en corallfärgad orange och eyeliner. Det som tyvärr inte syns på bilden är färgen på skuggan som skiftade mellan en orange och rosa färg. Detta för att framhäva hennes gröna ögon och när hennes hår hade blivit klippt framhävde det även de olika färgerna i håret riktigt bra också!
 
Pågarna gjorde jag såklart inga tunga makeuper på eftersom Frida ville att alla skulle se ut som dom skulle kunna göra själva till vardags typ, så här var det bara att täck trötta ögon och skavanker och lite puder för att matta ner och framhäva ansiktsformer men inte mycket mer. Tog nog 10 min sammanlagt att göra killarna :P
 
Hoppas att detta är något ni gillar och hoppas att få se er i salongen för att göra er fina också
Kram allihopa! Ta hand om varandra!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela