My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Pastel trianglar

Publicerad 2013-05-29 11:01:00 i Hur jag gör det,

Såhär söta nagler hade jag i helgen och jag tänkte faktiskt visa hur jag gjorde dom för det var inte så svårt! Okej att vissa kanter är lite ojämna men det var första gången jag gjorde det men ville ändå visa eftersom jag kände mig ändå nöjd med resultatet :)
 
Det ni behöver är:
  • Två olika lack, jag hade tre eftersom det rosa inte täcker så bra direkt
  • Tejp
  • och såklart nagler att måla på ;)
Först målar du den färg du vill ha i bottnen, alltså inte den färg du ska ha på dina trianglar och låter de torka.
Efter det tar du tejp i lagom stora bitar, ett tips är att först sätta tejpen på handryggen för att lite av klistret ska komma av så det inte drar av lacket du målat innan. Sätt tejpen på naglen i kors som jag visar på bilden för att skapa en triangel.
Nu är det dax att måla dit trianglarna och när det är färdigt drar du bara av tejpen
Voila!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela