My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

Vad är en bal på slottet?

Publicerad 2013-05-28 18:39:00 i Dagens make up, Portfolio,

Ja vad är en bal på slottet? Dessa snyggingar sminkade jag i lördes då det var bergas bal som gick av staplen! Dom ville vara romantiska och sexiga, typ. Så till Erica som skulle ha en ljusrosa klänning med silver detaljer gjorde vi en kall sminkning med rosa och bruna toner som gick fint in i varandra, kom på att Erica inte har någon mascara på dessa bilder då hon ville ta på det själv (kan förstå, det är rätt obehagligt att ha någon som sätter mascara på en!). På Mathilda som skulle ha en marinblå klänning även denna med silvriga detaljer valde jag en enkel brun/beige sotning då hon var ovan vid att ha så mycket smink på sig. Det jag ville göra var helt enkelt att forma upp ögat och ge det där lilla extra skimmret på den beiga ögonskuggan för en "baligare" look (yepp baligare är mitt nya ord och det kommer snart finnas i alla svenska lexikon!).
Hade varit extra kul att se hur allt blev med klänningen och smyckena på och Mathildas hår färdigt också kanske, lejonmanen skulle inte vara kvar ;)
 
Det man vill få fram i dessa sminkningar är ju det vackra hos personen och förstärka det så att man kan få känna sig som sitt vackraste jag en sånhär dag! Jag är nöjd och tjejerna var nöjda vilket är bästa resultat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela