My Make Up Confessions

My MakeUp~My World!

A little party never killed nobody!

Publicerad 2013-10-31 10:02:47 i Dagens make up, Portfolio,

Älskar ljuset från kvällssolen på översta bilden!
 
Waow vad hände igår egentligen hittde alla tillbaka till bloggen här? Det tycker vi är mycket trevligt och jag hoppas ni fortsätter titta in lite då och då! Denna veckan kommer ni få en hel del bilder på smink bl. a en del Halloween inspiration som dessa bilderna ovan. Här har vi min variant av en Great Gatsby sminkning, som är en super snygg sminkning till vardags också. Det är inte alla som vill vara läskiga men jag ska försöka hinna med att visa er lite sånt  också ;)
Jag kommer dock lägga upp vardags makeuper också, har en hel del sånna på lager men inte ens hälften så många som det kunnat vara, ni läser nämligen orden från en tidsoptimist just nu! Att ta foto hemma på sminkningarna man har på jobbet hinns inte alltid med och ljuset i personalrummen är ju värdelösa att ta foto i!
Kanske får börja ta foto ute på stan :P
 
Jag har använt:
Ögon
TFSI Lemon Drop (primer)
MUS MS Vanilla (på locket)
Mus MS Ghetto (i globen för att rama in ögat)
MUS Cake eyeliner Black
MUS Eyepencil Green Metal
MUS MS Dagger (över pennan och under ögat)
L'oréal False lash wings Mascara
 
Kinder
MUS Blush Nut (shading)
MUS Blush Fresh
MUS WP Sahara (highlighter)
 
Läppar
MUS Lippencil Russian
MUS Lipstick China Red
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

My Make Up Confessions

Hej hej Hallå! Jag är en 23 år gammal Johanna med en blogg. Jag är en utbildad makeupartist som jobbar på Make Up Store i malmö. Själv bor jag i hörby och driver denna bloggen för er att kunna se mina verk och min utveckling. Det är även ett perfekt redskap för mig att få skriva av mig av alla mina tankar och ideér i mitt märkliga lilla huvud ;) Enjoy! Vill ni kontakta mig kan ni göra det på min mail [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela